Уроки літератури - це уроки життя.

                                                            




Книги - бездонна глибина, ми ними в печалі втішаємося, вони узда для тіла й душі. 

Нестор Літописець

Якщо під час зіткнення голови і книги відлунює порожнеча, то чи завжди в цьому винна книга? 

 Г. Ліхтенберг

Невже ти не знаєш, що кожен має власну чарівну країну?
Памела Ліліан Треверс, “Мері Поппінс”

Уроки літератури - це, без сумніву,  азбука життя, нова реальність, створюючи яку, ти стаєш кращим, духовнішим, це світ у твоїй голові, який ніхто і ніщо не в силі зруйнувати, відібрати, заборонити. Це таємниця, власником якої є лише ти! 

Нові реалії та виклики буремного життя, а серед них і таке явище, як дистанційна освіта під час національно-визвольної новітньої війни, вносять серйозні зміни у всі сфери діяльності та розвитку сучасної дитини. У таких нелегких умовах, коли учні залишаються вдома або позбавлені цього рідного дому діями окупантів, без живого спілкування з однокласниками, друзями, учителями, важливо створити творчу атмосферу, ситуацію успіху, щоб підбадьорити їх, захопити ідеєю самоосвіти, самовдосконалення та самореалізації. 

Уроки літератури - це, без перебільшення, уроки життя, із кожною прочитаною книгою діти розумнішають, дорослішають, задумуються над тими темами, проблемами, які автори піднімають у своїх книгах, моделюють подібні ситуації та приміряють на себе певні ролі, висловлюють особисте ставлення до того чи іншого героя/автора/літературного явища. Результатом такої наполегливої роботи серця та розуму стає краще розуміння художнього твору, його аналіз, побудова власних інтерпретацій, розвиток творчих здібностей учнів. 

Метод проєктів на уроках літератури, як ніщо інше, формує критичне мислення школярів, інтегрує в інформаційному просторі, дає можливість самореалізуватися особистості, розвивати свої найкращі якості в процесі створення власного творчого "продукту" - презентації, буктрейлера, дослідницько-пошукової роботи. Як же розуміють сучасну українську літературу, постмодернізм як явище учні випускного класу? Яким бачать сучасного читача, тобто себе і книгу? Чи щасливим і довговічним буде цей творчий тандем, бо ж читач завжди ще й співавтор? 

До вашої уваги презентація учениці 11-А класу

 Буран Софії



До вашої уваги презентація учениці 11-А класу 
Якимчук Аліни


До вашої уваги презентація учениці 11-А класу
 Іванік Юлії


         
             До вашої уваги робота учениці 11-А класу 
Пушкар Наталії

   

До вашої уваги робота учениці 11-А класу Дубової  Софії

 Постмодернізм як явище культури

      Культура, як вид людської діяльності, є надзвичайно багатогранною. Культурою ми називаємо усе від музичного мистецтва до архітектури, від традицій і звичаїв до літератури. Звернувши увагу на останній згаданий напрям, варто сказати, що одним з основних його завдань є духовне просвітництво людства.  Несучи таку важливу місію, література має відносно чіткі рамки. Писемні твори розрізняють за жанрами, стилями, епохами та родами. Одним із найсучасніших напрямів у літературі є постмодернізм. Про нього сьогодні й поговоримо.

   Постмодернізм — напрям, який прийшов на зміну модернізму. З'явився на Заході у другій половині XX століття і став визначальним напрямом особливо в естетиці. У західноєвропейському літературознавстві цей термін вважають синонімом деконструктивізму і постструктуралізму. Іншими словами, читач втомився від модернізму і митці були змушені шукати щось нове, те, чим можна вразити сучасного читача. Хотілося чогось сміливого, шокуючого та відвертого. Це якщо говорити про загальні характеристики. Зокрема, український постмодернізм почав розвиватись ще в умовах радянського соцреалізму, його започатковували в середині 1980-х років тогочасні представники андеґраунду. А як же він розвивається зараз?

   Постмодерну літературу можна охарактеризувати як авторську загадку, яка сприяє до мозкової активності. І чим більший у читача досвід, тим ця загадка буде фактурнішою і глибшою. У такому літературному зразку головним є не автор чи герой твору, а той, хто читає. У свідомості кожного одна і та ж робота буде сприйматись інакше, унікально.

   Хоч український постмодернізм має таку назву, але насправді містить лише деякі риси оригінального, європейського. Вітчизняний напрям можна охарактеризувати як націоналізований.

   Одну з провідних ролей в становленні українського постмодернізму відіграло угрупування «БуБаБу», засновниками якого були Юрій Андрухович, Олександр Ірванець та Віктор Неборак. До моменту створення організації уже існував поділ на 2 течії письма ХХ століття: метафористи та сповідальники. Проте вищезгадані митці вирішили заснувати щось власне. Так і з’явився «БУрлескБАлаганБУфонада». У самому лише створенні цієї спілки схована одна з головних рис – руйнування меж.

   Крім цього, до рис постмодерну варто віднести:

v Розвінчування ідеологій;

v Іронія та пародія;

v Культ незалежності;

v Суміш жанрових різновидів;

v Гра з читачем;

v Умовність  значень;

v Протест усім існуючим системам.

   А яких постмодерністів знаєте ви? Яке враження справив на вас цей напрям?

  


Коментарі

Популярні публікації