"Як не буде птахів,то і людське серце стане черствішим", - влучно зазначив Михайло Стельмах.

Перелітні птахи, перелітні птахи...

Ой, який важкий той довгий шлях додому.

Перелітні птахи, перелітні птахи...

Вас давно чекають у селі старому.

Галина Яцків





      
Птахи... саме це слово пробуджує незбориму жагу здійнятися за хмари, відчути радість польоту, подивитися на землю з небес. Лебедина вірність, орлиний зір, мудрість сови, стрімкість сокола, солов'їна мова — вислови, що яскраво свідчать про те, як нерозривно пов'язане життя людей із пернатими друзями. І справді, хіба можемо ми уявити весну без маленьких гостей нашого саду, літо – без сміливих польотів молодих серпокрильців попід хмарами, осінь – без журавлиних ключів, а зиму – без яскравих снігурів та омелюхів? Кожен вид птахів – це невід'ємна частина природи, що відіграє свою, важливу, хоч іноді непомітну для людей роль. Кожна пташка, чи то степова царівна дрофа, чи малесенький мешканець лісів волове очко, однаково важлива для належного функціонування незліченної кількості процесів, що повсякчас відбуваються в довкіллі, і порушення яких загрожує в результаті всьому живому, в тому числі і людині.
         Але щоб зберегти все різноманіття пташиного царства, ми мусимо добре його вивчити. 
          Щорічно 1 квітня вся планета відзначає Міжнародний день птахів (International Bird Day).
      Це інтернаціональний екологічне свято. Його мета - збереження видового різноманіття та чисельності птахів. Воно виникло в США в 1894 році. Незабаром свято, що отримало популярність завдяки ЗМІ, почало масово проводитися в усіх штатах, потім прийшло до Європи, а наразі проходить в рамках біологічної програми ЮНЕСКО "Людина і біосфера" у багатьох країнах світу.  Кількість птахів у Франції за 15 років зменшилася на третину через пестициди - дослідження. Крім того, 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів — це не тільки річниця Конвенції, але і час прильоту пернатих із зимівель. За традицією, у цей час в очікуванні пернатих розвішуються шпаківні, дуплянки та інші «пташині будиночки». Повернення птахів святкується також як прихід весни.
            А які птахи подобаються вам? З яким пернатим другом ви асоціюєте себе, свій край, рідну землю? Що б ви зробили, якби мали крила? А може, вони у вас є? Поміркуймо над цими питаннями разом!
    


Коментарі

  1. Мені подобається птах соловейко , він дуже співучий як я. Я захоплююсь співати тому я голосний як той соловей . Я думаю що я соловей!!

    ВідповістиВидалити
  2. Якби я мав крила я б усіх пригорнув та захистив

    ВідповістиВидалити
  3. Я асоціюю себе з лебідкою. І як казав Максим Рильський: " У щастя людського два рівних є крила..."Я вважаю,що це дійсно так,головне вміти їх відчути.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні публікації