Зимова дистанційна школа . 5-В клас

Українська мова 

11.01-22.01.2021 рік

11.01. Орфографічний словник. Орфограма (практично). 

1. Прочитати матеріал підручника (параграф 21).

ОРФОГРАФІЯ

-це система загальноприйнятих правил написання слів

 

ОРФОГРАМА

-це правильне написання, яке потрібно  вибрати з ряду можливих графічних варіантів при однаковій їх вимові

 

 

 

 


Підберіть 10 словникових слів з ненаголошеним И, 10 словникових слів з ненаголошеним Е.

Тестові  завдання

1. Знайдіть рядок слів, в яких пишеться літера И

а) к..шеня, л..мон, к..шлак;

б) в..лос..пед, ч..решня, д..ван;

в) пш..ниця, тр..мати, приб..режний.


2. Знайдіть  рядок  слів, в яких  пишеться  літера Е

а) з..ма, ч..тання. зд..вуватися;

б) бер..зень, тр..вати, т..л..фон;

в) в..сло, с..стра. зб..реження.


Домашнє завдання: 
- вивчити види орфограм;
- виконати вправу 224.


13.01. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

1. Прочитати матеріал підручника 
2. Знати про орфографічну помилку, її умовне позначення ( І ).
3. Виконати вправу 250.
4. Подивитися експрес-урок української мови, записати та вивчити правопис озвучених слів.

Хіт-парад орфографічних негараздів. Експрес-урок української мови. 

Олександра Авраменка часто запитують, які слова найчастіше пишуть з помилками. Наш експерт з української мови поділився своїм філологічним досвідом.


Домашнє завдання: 
- вивчити правила;
- виконати вправу. 

15.01.  Вимова і правопис префіксів роз-, без-

1. Прочитати матеріал підручника 
2. Записати види орфограм.
3. Подивитися відеоурок української мови, записати та вивчити правопис озвучених слів.



Домашнє завдання: 
- вивчити вимова і правопис префіксів роз-, без- орфограм;
- виконати вправи 248,249.

18.01. Спрощення в групах приголосних.
1. Переглянути відеоурок.



2. Вивчити правила в підручнику (параграф 24).
3. Виконати вправи 258, 259.
4. Перепишіть у зошит слова-винятки (ст. 124).

19.01. Спрощення в групах приголосних. Тренувальні вправи.
1. Написати словниковий диктант під диктовку з відео.


2. Повторити правила.
3. Виконати вправи 260, 261, 263.
4. Домашнє завдання активне
 Завдання необхідно виконати до  20 січня 17:00 
Код доступу 1501810 використати цей код,відкривши посилання  join.naurok.ua
 

20.01. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).
1. Переглянути відеоурок. 



2. Прочитати, вивчити правила в підручнику ( параграф 25).
3. Виконати вправи 271, 274, 276.
 

22.01. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).
1. Переглянути відеоурок. 



2. Прочитати, вивчити правила в підручнику ( параграф 25).
3. Виконати вправи 281, 285, 286.
 

Українська література

11.01-22.01.2021 рік

13.01.  Леонід Глібов - відомий український поет і байкар.

"Химерний, маленький...", "Що за птиця?".

ТЛ: акровірш (повторення).


Поетична хвилинка

Ах, як гарно надворі сьогодні,

Красне сонечко танцює із-за хмар.

Рання пташка крильцями вітає,

Озеро красиве під дубком,

Вітерець все грається сьогодні

І лоскоче листячко дерев.

Разом з нами він вітається сьогодні,

Шепче вам свій ласкавий він «Привіт»!

Подивіться на перші літери кожного рядка, а зараз прочитайте їх згори донизу. Яку назву ви побачили? (Акровірш)


 Теорія літератури:

 Акровірш (грецк. «віршований рядок») — вірш, у якому пер­ші літери кожного рядка, прочитувані згори вниз, утворюють слово або речення, найчастіше — ім’я того, кому присвячується акровірш. Іноді в акровірші зашифровавно ім’я його автора. Також акровірш використовується в загадках.

У XIX ст. чимало оригінальних акровіршів створив Леонід Глібов. Наприклад його вірш «Буря»:

Хуртовина скажена в’ється в полі.

Аж свище вітер. Вже нема доріг.

Й провідний дзвін ніхто б учуть не зміг,

Жадання повний вдома буть,— ніколи!

Инакше, як до хаоса сваволі,

Вести не може божевільний сніг.

Елегій чарівних та знання любих втіх

Уже не знати нам у сніговім околі.

Кривавий розіп’явсь над світом смог,

Розпуста з голодом ведуть танок...

А нам?.. Чи жде нас де краси країна?

І глас роздавсь, мов великодній дзвін:

«Надії промінь я — не труп, не тінь,

А край краси і правди — Україна!»

Порівняння — троп, який полягає в поясненні одного предмета через інший, подібний до нього, за допомогою порівняльного зв’язку, тобто єднальних сполучників: як, мов, немов, наче, буцім, ніби та ін. Цей троп має велику традицію, він широко застосовується в усній народній творчості («Парубок, мов явір», «дівчина, як зоря» та ін.)

Робота з твором Л. Глібова «Химерний маленький»


Читання поезії учнями.

 Тема: загадки для дітей, зашифровував у цікавій поетичній формі звичайні, знайомі речі. (Вареник, пухкенький, товстенький, смачненький).

 Ідея: вміння готувати смачну їжу.

 Основна думка: яке приготування, така і їжа.

Бесіда.

▼ Чи сподобався вам вірш-загадка Л. Глібова?

▼ Що в ньому спільного з народними казками?

▼ Що це за страва «вареник гречаний»? (Традиційна українська страва, дуже корисна)

▼ Які дії виконує вареник?

▼ Які рядки допомогли вам знайти відгадку?

▼ Хто з вас ліпив вареники та знає, як їх готувати?

Робота з текстом Л. Глібова «Що за птиця?»



 Читання учнями поетичного твору.

Тема: ототожнення ледачої людини з мухою.

Ідея: зображення характерних особливостей комахи, які при­таманні людині. (Вона набридлива, може влетіти в будь-яку шпа­ринку, завжди непрохана гостя, бере все, що заманеться, їй не треба просити. Тому її звідусіль проганяють.)

 Основна думка: засудження тих, хто на чужому горбу у рай в’їжджають.

 Бесіда

▼ Чи сподобався вам акровірш Л. Глібова?

▼ Хто виступає героєм у цьому вірші?

▼ Чому муха порівнюється з птахою та людиною?

▼ Які людські риси ви побачили в цьому творі?

▼ Що треба робити, щоб не бути схожим на муху?

Домашнє завдання:

- прочитати в підручнику ст.127-129;

- вивчити напам'ять один із акровіршів Леоніда Глібова.


14.01.  "Хто вона?", "Хто розмовляє?", "Хто сестра і брат?".

Особливості поетичних загадок Л.Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору. пестливих слів.

Подивіться відеоурок.



Виконайте домашнє завдання:
- артистично читати акровірші;
- записати в зошити художні засоби, використані в акровірші "Хто сестра і брат?";
- складіть 2 акровірші.

20.01. Історичне минуле нашого народу.
"Повість минулих літ" - найдавніший літопис. 
Літописні оповіді "Три брати -Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь", "Святослав укладає мир з греками..." ТЛ: літопис.
1. Подивитися відеоматеріали. Прослухати аудіокниги.




Святослав укладає мир з греками та повертається до Києва. Смерть Святослава



2. Прочитати в підручнику літописні оповіді "Три брати -Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь", "Святослав укладає мир з греками..."
3. Дати відповіді на питання.
4. Скласти і записати в зошит план літописної оповіді. 

21.01. Літописні оповіді "Володимир вибирає віру", " Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам". Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість. 
Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів.
1. Подивитися відеоурок.



2. Прочитати в підручнику літописні оповіді "Володимир вибирає віру", " Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам".
3. Переписати в зошит слова про книку з літописної оповіді "Похвала книгам".

Коментарі

Популярні публікації