Осіння дистанційна школа. 11-Б клас

 Українська мова

29 вересня - 2 жовтня

1. Повторити тему "Лексикологія. Фразеологія".




2. Виконати тестові завдання з теми  до  2 жовтня 15:00

Код доступу 5944871 

використати цей код, відкривши посилання  join.naurok.ua.

3. Скласти промову на одну з тем : "Успішні люди України і світу", "Секрети успіху", "Складники успіху"з використанням різних засобів мовного вираження.

4. Підготуватися до виголошення промови з обраної теми під час конференції Zoom АБО підготувати відеозапис. 

24, 25 вересня

1. Повторити теми "Фонетика. Графіка. Орфоепія".

2. Виконати тестові завдання  до  25 вересня 15:00 .

Код доступу 5356443 

Використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua

3. Переглянути відеоуроки. 

Однакова кількість звуків і букв [Типове завдання ЗНО]

Підкреслені літери позначають той самий звук [Типове завдання ЗНО]


Українська література

29 вересня - 2 жовтня


1. Виконати тестові завдання   29 вересня 15:00 ред.
Код доступу 3871576  Використати цей код,  відкривши посилання  join.naurok.ua.

2. Переглянути фільм  "Павло Тичина. Українська література в іменах".



2. Вивчити напам'ять поезію "Памя'ті тридцяти".


3. Ознайомитися з життям і творчістю Євгена Плужника - одного з провідних поетів Розстріляного відродження. 

                            Життєвий і творчий шлях Є. ПЛУЖНИКА




4. Вивчити напам'ять поезію Є.Плужника "Вчись у природи вічного спокою..." АБО "Ніч... а човен - як срібний птах!.."

Приклад аналізу поезії

На Аскольдовій могилі Поховали їх — Тридцять мучнів українців, Славних, молодих… На Аскольдовій могилі Український цвіт! — По кривавій по дорозі Нам іти у світ. На кого посміла знятись Зрадника рука? — Квітне сонце, грає вітер І Дніпро-ріка… На кого завзявся Каїн? Боже, покарай! — Понад все вони любили Свій коханий край. Вмерли в Новім Заповіті З славою святих. — На Аскольдовій могилі Поховали їх.

21 (8) березня 1918 р.

Аналіз вірша

Рід: лірика.

Жанр: вірш-реквієм.

Різновид лірики: громадянська.

Мотив: утвердження патріотизму й гуманізму через зображення подвигу героїв Крут, засудження жорстокості, терору, ненависті.

Події січня 1918 року лягли в основу поезії Павла Тичини «Пам’яті тридцяти». Тоді Червона армія на чолі з генералом Михайлом Муравйовим наступала на Київ. Командування української армії вислало їй назустріч гайдамаків, а також кілька сотень київських гімназистів, ще зовсім дітей. Бої були нерівні. В оточення потрапив загин із приблизно трьохсот гімназистів, які мужньо оборонялися, але всі загинули біля залізничної станції Крути Чернігівської області. Тридцять героїв Крут було перепоховано на Аскольдовій могилі в Києві.

За жанром «Пам’яті тридцяти» - вірш-реквієм. Реквієм узагалі – це траурна заупокійна меса, а також музичний жанр, написаний у формі й на тексти заупокійної меси.

Провідним мотивом твору є утвердження патріотизму й гуманізму, засудження жорстокості, терору, ненависті.

Вірш проймає скорботно-патетична тональність: поет із глибоким сумом розповідає про загибель «мучнів-українців, / Славних, молодих». Тичина їх сприймає як «український цвіт», національну еліту. Поет усвідомлює й драматичний шлях України: «По кривавій по дорозі / Нам іти у світ». Яскраві епітети – славних, молодих –, метонімія – зрадника рука, біблійні образи, зокрема Каїна – символу вбивці, кровопролиття й зради – вимальовують драматичну картину жорстокості.


YVES ROCHER UA

Коментарі

Популярні публікації